Ekran szczegółów informacji
Szczegóły informacji
Zadania wydziału Urbanistyki, Architektury i Budownictwa:
Informacja ogłoszona dnia 2011-03-24 10:23:05 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr 1 - brak tytułu
1. Wykonywanie zadań organu pierwszej instancji w zakresie administracji architektonicznobudowlanej, z wyjątkiem obiektów i robót budowlanych wymienionych w art. 82 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. nr 243 poz. 1623 ze zm.).
2. Wydawanie decyzji i postanowień administracyjnych w sprawach określonych ustawą - Prawo budowlane tj. w sprawach:
- udzielenia lub odmowy odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych,
- nakładania obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego,
- udzielania pozwolenia na budowę,
- wzywania do uzupełnienia zgłoszenia budowy lub robót budowlanych,
- wnoszenia sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonania robót podlegających obowiązkowi zgłoszenia,
- wnoszenia sprzeciwu w sprawie rozbiórki obiektu budowlanego podlegającego obowiązkowi zgłoszenia,
- nakładania obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę lub rozbiórkę obiektu,
- zatwierdzenia projektu budowlanego,
- nakładania obowiązku usunięcia wskazanych nieprawidłowości,
- odmowy zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na budowę,
- zmiany pozwolenia na budowę,
- uchylenia decyzji o pozwoleniu na budowę,
- wygaśnięcia pozwolenia na budowę,
- przenoszenia decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby,
- nakładania obowiązku wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,
- rozstrzygania o niezbędności wejścia do sąsiedniego lokalu lub sąsiedniej nieruchomości, - wzywanie do uzupełnienie zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części,
- wnoszenie sprzeciwu w sprawie zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części . 3. Wydawanie zaświadczeń: - o samodzielnym lokalu,
- potwierdzających powierzchnię mieszkaniową dla potrzeb dodatków mieszkaniowych,
- poświadczających procentowy udział infrastruktury towarzyszącej dla potrzeb budownictwa mieszkaniowego.
4. Prowadzenie rejestrów wniosków i pozwoleń na budowę.
5. Przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywaniu robót nie objętych pozwoleniem na budowę.
6. Przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze rozbiórki obiektów budowlanych.
7. Przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części.
8. Przekazywanie organom nadzoru budowlanego kopii decyzji, postanowień, zgłoszeń wynikających z prawa budowlanego oraz zawiadamianie tych organów o nieprawidłowościach, stwierdzonych przy wykonywaniu robót budowlanych lub utrzymaniu obiektu budowlanego.
9. Uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych oraz udostępnianie dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami.
10. Wznawianie lub wszczynanie z urzędu postępowania w przypadku ustalenia przez organ nadzoru budowlanego, że zachodzą ku temu uzasadnione okoliczności.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Mariusz Żałobniak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2011-03-24 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Mariusz Żałobniak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-03-24 10:22:58 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-03-24 10:23:05 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Magdalena Rutkowska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2018-05-29 13:07:33 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2872 raz(y) |