ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe Środa Śląska
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wycinka drzew i zakrzaczeń w pasie drogowymDrukuj informacjęSprawa: Wycinka drzew i zakrzaczeń w pasie drogowym

Szczegóły informacji

Wycinka drzew i zakrzaczeń w pasie drogowym

Wydział: Wydział Mienia i Infrastruktury Drogowej

Ogłoszono dnia: 2013-02-13 13:30:34

Termin załatwienia

bez zbędnej zwłoki

Osoba kontaktowa

Marek Wargocki

Miejsce załatwienia

Wydział Mienia i Infrastruktury Drogowej; miejsce złożenia podania:
Sekretariat - Pokój nr 201, I piętro

Telefon kontaktowy

71 396 89 40

Adres e-mail

m.wargocki@powiat-sredzki.pl

Sposób załatwienia

Procedurę związaną z usuwaniem drzew z pasa drogowego drogi powiatowej szczegółowo regulują zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 ze zm.).
Zgodnie z art. 83 ust. 1 w/w ustawy, zgodę taką wydaje wójt / burmistrz na wniosek właściciela nieruchomości, a na terenach zabytkowych – wojewódzki konserwator zabytków, po uprzednim dokonaniu oględzin, przez komisję powołaną przez wójta/burmistrza. Celem oględzin jest zweryfikowanie, czy rzeczywiście zachodzi konieczność usunięcia wnioskowanych drzew, jak również określenia występowania w obrębie przeznaczonych do wycinki zadrzewień, gatunków chronionych (art. 83 ust. 2c).
Zgodnie z przepisami wójtowie, burmistrzowie muszą uzgadniać projekt decyzji o wycince drzew przydrożnych z regionalnym dyrektorem ochrony środowiska w trybie art. 83 ust. 2a w/w ustawy.
Regionalny dyrektor ochrony środowiska, rozpatrując sprawę analizuje przedstawioną dokumentację, w tym w szczególności kopię protokołu oględzin w zakresie występowania gatunków chronionych w obrębie zadrzewień dokonanych przez organ wydający zezwolenie. Zapisy zawarte w tym protokole mają kluczowe znaczenie dla rozstrzygnięcia w sprawie.
Wycinka drzew/krzewów może nastąpić wyłącznie po terminie, w którym decyzja zezwalająca na usunięcie drzew/krzewów stała się ostateczna.

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o wydanie pozwolenia na wycięcie drzew lub krzewów podpisany przez osobę, która jest wnioskodawcą z określeniem miejsca, tj. podaniem numeru drogi (lub wskazaniem, w której miejscowości, przy której posesji albo numerze działki jest drzewo lub zakrzaczenie) i z podaniem adresu i numeru telefonu wnioskodawcy oraz z podaniem przyczyny do usunięcia.
2.  Mapa ewidencja z oznaczonymi drzewami lub/i krzewami przeznaczonymi do wycięcia
 
https://bip.powiat-sredzki.pl/561/Wydzial_Mienia_i_Infrastruktury_Drogowej/

Opłaty

brak opłat

Uwagi

Schemat i opis postępowania podczas składania wniosku o wycinkę drzew
  1. W celu uzyskania zgody na usunięcie drzew lub krzewów rosnących w pasie drogowym należy złożyć wniosek do Starostwa Powiatowego w Środzie Śląskiej.
  2. Powiat Średzki, będąc właścicielem nieruchomości (pasa drogowego) przekazuje wniosek do właściwego Urzędu Gminy.
  3. Urząd Gminy powołuje komisję, która sporządza protokół z oględzin, który następnie wraz z wnioskiem oraz projektem zezwolenia-decyzji wysyła do uzgodnienia z regionalnym dyrektorem ochrony środowiska we Wrocławiu.
  4. Regionalny dyrektor ochrony środowiska po rozpatrzeniu projektu decyzji, wydaje zezwolenie na wycinkę drzew w formie postanowienia.
    Niewyrażenie stanowiska w terminie 30 dni od dnia otrzymania projektu zezwolenia przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska uznaje się za uzgodnienie zezwolenia.
  5. Urząd Gminy poprzez wydanie decyzji udziela Powiatowi zezwolenie na wycinkę drzew objętych postanowieniem regionalnego dyrektora ochrony środowiska.
  6. Informacje na temat wycinki drzew i krzewów  można uzyskać dzwoniąc pod nr telefonu 71 396 89 40.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. I. z 2023r., poz. 1336 ze zm.)
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zenon Podgórski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-02-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
M. Wargocki
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-02-13 12:31:20
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-02-13 13:30:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marek Wargocki
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-08-18 13:45:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3159 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony