Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wycinka drzew i zakrzaczeń w pasie drogowym
Wydział: Wydział Mienia i Infrastruktury Drogowej
Ogłoszono dnia: 2013-02-13 13:30:34
Termin załatwienia
bez zbędnej zwłoki
Osoba kontaktowa
Marek Wargocki
Miejsce załatwienia
Wydział Mienia i Infrastruktury Drogowej; miejsce złożenia podania:
Sekretariat - Pokój nr 201, I piętro
Telefon kontaktowy
71 396 89 40
Adres e-mail
m.wargocki@powiat-sredzki.pl
Sposób załatwienia
Procedurę związaną z usuwaniem drzew z pasa drogowego drogi powiatowej szczegółowo regulują zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 ze zm.).
Zgodnie z art. 83 ust. 1 w/w ustawy, zgodę taką wydaje wójt / burmistrz na wniosek właściciela nieruchomości, a na terenach zabytkowych – wojewódzki konserwator zabytków, po uprzednim dokonaniu oględzin, przez komisję powołaną przez wójta/burmistrza. Celem oględzin jest zweryfikowanie, czy rzeczywiście zachodzi konieczność usunięcia wnioskowanych drzew, jak również określenia występowania w obrębie przeznaczonych do wycinki zadrzewień, gatunków chronionych (art. 83 ust. 2c).
Zgodnie z przepisami wójtowie, burmistrzowie muszą uzgadniać projekt decyzji o wycince drzew przydrożnych z regionalnym dyrektorem ochrony środowiska w trybie art. 83 ust. 2a w/w ustawy.
Regionalny dyrektor ochrony środowiska, rozpatrując sprawę analizuje przedstawioną dokumentację, w tym w szczególności kopię protokołu oględzin w zakresie występowania gatunków chronionych w obrębie zadrzewień dokonanych przez organ wydający zezwolenie. Zapisy zawarte w tym protokole mają kluczowe znaczenie dla rozstrzygnięcia w sprawie.
Wycinka drzew/krzewów może nastąpić wyłącznie po terminie, w którym decyzja zezwalająca na usunięcie drzew/krzewów stała się ostateczna.
Wymagane Dokumenty
1. Wniosek o wydanie pozwolenia na wycięcie drzew lub krzewów podpisany przez osobę, która jest wnioskodawcą z określeniem miejsca, tj. podaniem numeru drogi (lub wskazaniem, w której miejscowości, przy której posesji albo numerze działki jest drzewo lub zakrzaczenie) i z podaniem adresu i numeru telefonu wnioskodawcy oraz z podaniem przyczyny do usunięcia.
2. Mapa ewidencja z oznaczonymi drzewami lub/i krzewami przeznaczonymi do wycięcia
https://bip.powiat-sredzki.pl/561/Wydzial_Mienia_i_Infrastruktury_Drogowej/
Opłaty
brak opłat
Uwagi
Schemat i opis postępowania podczas składania wniosku o wycinkę drzew
- W celu uzyskania zgody na usunięcie drzew lub krzewów rosnących w pasie drogowym należy złożyć wniosek do Starostwa Powiatowego w Środzie Śląskiej.
- Powiat Średzki, będąc właścicielem nieruchomości (pasa drogowego) przekazuje wniosek do właściwego Urzędu Gminy.
- Urząd Gminy powołuje komisję, która sporządza protokół z oględzin, który następnie wraz z wnioskiem oraz projektem zezwolenia-decyzji wysyła do uzgodnienia z regionalnym dyrektorem ochrony środowiska we Wrocławiu.
- Regionalny dyrektor ochrony środowiska po rozpatrzeniu projektu decyzji, wydaje zezwolenie na wycinkę drzew w formie postanowienia.
Niewyrażenie stanowiska w terminie 30 dni od dnia otrzymania projektu zezwolenia przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska uznaje się za uzgodnienie zezwolenia. - Urząd Gminy poprzez wydanie decyzji udziela Powiatowi zezwolenie na wycinkę drzew objętych postanowieniem regionalnego dyrektora ochrony środowiska.
- Informacje na temat wycinki drzew i krzewów można uzyskać dzwoniąc pod nr telefonu 71 396 89 40.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. I. z 2023r., poz. 1336 ze zm.)
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Zenon Podgórski |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-02-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: M. Wargocki |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-02-13 12:31:20 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-02-13 13:30:34 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marek Wargocki |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-08-18 13:45:43 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3139 raz(y) |