Ekran listy informacji
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Zadania wydziału Mienia i Infrastruktury Drogowej
Akapit nr 1 - brak tytułu
Wydział Mienia i Infrastruktury Drogowej [MiD] – Kierownik
Zadania z zakresu dróg:
1) opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
2) opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
3) pełnienie funkcji inwestora w przypadku remontów bieżących dróg,
4) utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
5) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
6) przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
7) koordynacja robót w pasie drogowym,
8) Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
9) prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom,
10) sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
11) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,
12) wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających;
13) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
14) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,
15) wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
16) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
17) utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów,
18) wnioskowanie o nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości,
19) wnioskowanie o nabywanie nieruchomości innych niż wymienione w pkt 18 na potrzeby zarządzania drogami i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego do nich prawa,
20) zarządzanie ruchem drogowym na drogach powiatowych i gminnych,
21) wydawanie zezwolenia na przejazd pojazdu, jeżeli masa nacisku osi lub wymiary przekraczają dopuszczalne normy,
22) przeprowadzanie egzaminów z topografii Powiatu na upoważnienia TAXI,
23) opiniowanie projektów organizacji ruchu zastępczego i docelowego,
24) koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym,
25) opiniowanie projektów likwidacji linii kolejowych lub ich części oraz przejmowanie likwidowanych linii,
Zadania z zakresu mienia powiatu:
1) gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu Średzkiego, w tym między innymi:
a) prowadzenie ewidencji zasobu nieruchomości Powiatu,
b) sporządzanie planu wykorzystania zasobu nieruchomości Powiatu,
c) nabywanie nieruchomości na rzecz Powiatu, w tym komunalizacja mienia Skarbu
Państwa,
d) zbywanie nieruchomości z zasobu Powiatu,
e) udostępnianie nieruchomości Powiatu osobom trzecim i jednostkom organizacyjnym
Powiatu i rozliczanie kosztów z tym związanych
f) podejmowanie czynności w postępowaniach sądowych w odniesieniu do nieruchomości Powiatu, w tym w szczególności w postępowaniach o wpis do księgi wieczystej nieruchomości,
g) przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Powiatu i Rady Powiatu w zakresie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem Powiatu Średzkiego,
2) gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa i będącymi w administracji Starosty Średzkiego - jako zadanie z zakresu administracji rządowej, w tym między innymi:
a) prowadzenie ewidencji zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
b) sporządzanie planu wykorzystania zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
c) zapewnianie wycen nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa,
d) dzierżawa nieruchomości gruntowych Skarbu Państwa,
e) najem lokali mieszkalnych i pomieszczeń gospodarczych Skarbu Państwa,
f) zbywanie, za zgodą wojewody, nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa, w tym ich oddawanie w użytkowanie wieczyste, w szczególności w drodze postępowania przetargowego,
g) oddawanie nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa w trwały zarząd państwowym jednostkom organizacyjnym,
h) wskazywanie nieruchomości, które mogą być przeznaczone na wyposażanie państwowej osoby prawnej lub państwowej jednostki organizacyjnej,
i) naliczanie i aktualizowanie należności z tytułu udostępniania nieruchomości oraz rozpatrywanie wniosków o odroczenie płatności, rozkładanie ich na raty bądź umarzanie tychże należności, w tym w szczególności należności z tytułu użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa,
j) zabezpieczanie nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
k) podejmowanie czynności w postępowaniach sądowych w odniesieniu do nieruchomości Skarbu Państwa, w tym w szczególności w postępowaniach o stwierdzenie nabycia spadku, zasiedzenie nieruchomości oraz wpis do księgi wieczystej nieruchomości,
l) przygotowywanie projektów zarządzeń Starosty Średzkiego w zakresie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Skarbu Państwa,
3) prowadzenie spraw dotyczących zwrotu działek siedliskowych na rzecz byłych rolników, którzy zdali gospodarstwa na rzecz Skarbu Państwa w zamian za świadczenia emerytalne, lub na rzecz spadkobierców tych osób,
4) prowadzenie spraw dotyczących zwrotu działek dożywotnich na rzecz byłych rolników, którzy zdali gospodarstwa na rzecz Skarbu Państwa w zamian za świadczenia emerytalne, lub na rzecz zstępnych tych osób,
5) realizacja procedur związanych z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności w trybie w trybie decyzji administracyjnych na rzecz osób fizycznych,
6) prowadzenie spraw związanych z realizacją roszczeń „zabużańskich” w ramach zaliczania wartości nieruchomości pozostawionych poza granicami państwa polskiego na poczet opłat za użytkowanie wieczyste lub ceny sprzedaży nieruchomości w odniesieniu do mienia Skarbu Państwa, będącego w administracji Starosty Średzkiego i dopuszczonego ustawowo do wykorzystania w ten sposób,
7) rozpatrywanie wniosków obywateli w sprawach zwrotu nieruchomości przejętych na własność Skarbu Państwa,
8) prowadzenie spraw związanych z darowizną nieruchomości Skarbu Państwa lub Powiatu Średzkiego na cele publiczne, zamianą nieruchomości pomiędzy Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego,
9) prowadzenie spraw z zakresu wywłaszczania nieruchomości, wypłaty odszkodowań i zwrotu wywłaszczonych nieruchomości,
10) przygotowywanie zezwoleń Starosty Średzkiego na czasowe ograniczanie sposobu korzystania z nieruchomości w przypadku braku zgody jej właściciela lub użytkownika wieczystego na jej zajęcie w związku z prowadzonymi inwestycjami z zakresu infrastruktury technicznej, poszukiwaniem, rozpoznawaniem i eksploatacją kopalin lub koniecznością zapobieżenia znacznej szkodzie, 11) rozpatrywanie wniosków o wydanie zgody na trwałe zajęcie nieruchomości Skarbu Państwa, będących w administracji Starosty Średzkiego, lub nieruchomości Powiatu Średzkiego, będących w administracji Zarządu Powiatu, w przypadku realizacji inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej,
12) rozpatrywanie wniosków o wydanie zgody na czasowe zajęcie nieruchomości Skarbu Państwa, będących w administracji Starosty Średzkiego, lub nieruchomości Powiatu Średzkiego, będących w administracji Zarządu Powiatu, w przypadku realizacji inwestycji z zakresu
infrastruktury technicznej,
13) prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem skomunalizowanych nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz gmin,
14) prowadzenie spraw związanych z oddawaniem w trwały zarząd Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych i Autostrad nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, zajętych pod drogi krajowe,
15) prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa w użytkowanie Polskiemu Związkowi Działkowców,
16) prowadzenie spraw związanych z uwłaszczaniem spółdzielni mieszkaniowych na gruntach będących własnością Skarbu Państwa,
17) prowadzenie spraw związanych z stwierdzaniem wygaśnięcia dotychczasowych decyzji o ustanowieniu użytkowania na rzecz spółdzielni, osób fizycznych, a także innych niepaństwowych jednostek organizacyjnych,
18) przygotowywanie decyzji Starosty Średzkiego o przekazaniu gruntów w zarząd organom wojskowym w odniesieniu do nieruchomości Skarbu Państwa na podstawie ustawy o
zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej,
19) przygotowywanie orzeczeń Starosty Średzkiego o wykonaniu aktu nadania poświadczających nabycie prawa własności gospodarstw rolnych przez osadników na ziemiach odzyskanych,
20) utrzymywanie powiatowych urządzeń i obiektów użyteczności publicznej ,
21) gospodarowanie budynkami Starostwa,
22) planowanie remontów i inwestycji na nieruchomościach Powiatu Średzkiego i Skarbu Państwa,
23) ochrona zabytków nieruchomych poprzez:
a) zapewnienie warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych umożliwiających trwałe zachowanie zabytków oraz ich zagospodarowanie i utrzymanie,
b) zapobieganie zagrożeniom mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytków,
c) udaremnianie niszczenia i niewłaściwego korzystania z zabytków,
d) przeciwdziałanie kradzieży, zaginięciu lub nielegalnemu wywozowi zabytków za granicę,
e) kontrolę stanu zachowania i przeznaczenia zabytków,
f) uwzględnianie zadań ochronnych w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przy kształtowaniu środowisk,
24) umieszczaniu na zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków znaku informującego, iż zabytek podlega ochronie,
25) koordynacja i realizacja zadań w zakresie zbywania ruchomości przyjętych na mienie Powiatu
26) Wyznaczanie jednostki do usuwania i przechowywania pojazdów usuniętych w trybie art. 130a ustawy — Prawo o ruchu drogowym.
27) Rozliczanie płatności za usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych w trybie art. 130a ustawy — Prawo o ruchu drogowym.
28) Przeprowadzanie postępowań w/s przepadku nieodebranych pojazdów usuniętych w trybie art. 130a ustawy — Prawo o ruchu drogowym.
29) Sporządzanie projektów uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu
30) Usuwanie i przechowywanie statków lub innych obiektów pływających na obszarze danego powiatu – ustawa o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych z 18.08.2011r. ( dz. U. z 2016r., poz.656)
31) Sporządzanie projektów uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statków lub innych obiektów pływających - ustawa o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych z 18.08.2011r. ( dz. U. z 2016r., poz.656)
Pobierz dane XML Zadania wydziału Mienia i Infrastruktury Drogowej Drukuj informację Zadania wydziału Mienia i Infrastruktury Drogowej
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Mariusz Żałobniak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2011-03-24 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Mariusz Żałobniak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-03-24 10:47:10 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-03-24 10:47:18 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Tomasz Bartoszewski |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-09-04 12:34:39 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2967 raz(y) |