Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Środzie Śląskiej
Informacja ogłoszona dnia 2011-07-18 11:43:41 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr 1 - brak tytułu
POWIATOWY INSPEKTORAT NADZORU BUDOWLANEGO
W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ
NIP-913-14-50-317, REGON 931954078
55-300 Środa Śląska ul. Wrocławska 2,
tel. 071/317- 56 - 47 (wew. 213 lub 237)
tel. bezpośredni do kancelarii PINB 071/396 - 89 - 27
fax. 071/ 317 - 56 - 49
BIP Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego znajduje się pod adresem: www.bip.srodaslaska.pinb.powiat.pl
STATUS PRAWNY, FORMA PRAWNA
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Środzie Śląskiej jest jednostką organizacyjną administracji rządowej nie posiadającej osobowości prawnej, wchodzący w skład zespolonej administracji powiatowej, prowadzonej w formie jednostki budżetowej.
ORGANIZACJA JEDNOSTKI
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego [Powiatowy Inspektor] kieruje P.I.N.B.[Inspektoratem]. Powiatowy Inspektor, powoływany jest przez Starostę Powiatu na wniosek Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Powiatowy Inspektor :
Mieczysław Knapek
tel. (071) 317 56 47 (wew. 213)
godziny i miejsce urzędowania:
Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej, ul. Wrocławska 2
- kancelaria Inspektoratu - pokój nr 38
- Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego - pokój nr 26
poniedziałek, wtore, czwartki - od 7:30 do 15:30
środa - 7:30 do 17:00
piątek - 7:30 do 14:00
W skład Inspektoratu wchodzą komórki ds.:
- inspekcji (SI) – wykonuje : Powiatowy Inspektor – Mieczysław Knapek
- organizacyjno-administracyjna (S.A.)- wykonuje:
inspektor Urszula Marszałek,
referent ds. administracjnych - Marta Markowska
referent ds. organizacyjno - administracyjnych - Aneta Jarząbek
PRZEDMIOT DZIAŁANIA I KOMPETENCJE
Kontrola przestrzegania i stosowania przepisów prawa budowlanego zgodnie z art. 83. ust.1 , ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane ( tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 156 poz. 1118 ze zmianami) poprzez prowadzenie :
-
działalnością inspekcyjną, polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
-
prowadzenie postępowań administracyjnych,
-
prowadzenie postępowań egzekucyjnych,
-
prowadzenie postępowań wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
-
współdziałanie z organami administracji architektoniczno-budowlanej i organami kontroli państwowej.
Do zakresu działania stanowiska ds. inspekcji należy w szczególności :
-
prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
-
prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
-
wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
Do zakresu działania stanowiska ds. organizacyjno-administracyjnych należy obsługa organizacyjna i administracyjna Inspektoratu, a w szczególności :
-
zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
-
gospodarka sprzętowa,
-
obsługa sekretariatu,
-
prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej,
-
wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
ORGANY I OSOBY SPRAWUJĄCE FUNKCJE
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego [Powiatowy Inspektor] organ pierwszej instancji.
Powiatowy Inspektor - Mieczysław Knapek
Inspektor – Urszula Marszałek
referent ds. administracyjnych - Marta Markowska
referent ds. organizacyjno - administracyjnych - Aneta Jarząbek
Organem wyższego stopnia w stosunku do powiatowego inspektora nadzoru budowlanego jest Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego.
STRUKTURA WŁASNOŚCIOWA PODMIOTU
Organ kontroli państwowej i ochrony prawa, własność Skarbu Państwa.
SPOSÓB STANOWIENIA AKTÓW PUBLICZNOPRAWNYCH ORAZ TREŚĆ AKTÓW OBOWIĄZUJĄCYCH
Wydawanie decyzji administracyjnych i postanowień na podstawie Prawa budowlanego w trybie określonym w KPA.
Uprawnienia do nakładania grzywien i mandatów za wykroczenia (art. 92 i 93).
Obowiązek zawaidamiania Prokuratury Rejonowej o możliwości popełnienia przestępstwa (art. 90, 91, 91 a)
Postanowienia – wstrzymanie robót budowlanych (art.48 ust.2, art.49b ust.2, art.50 ust.1),
-
wstrzymanie użytkowania (w przypadku samowolnej zmiany sposobu użytkowania - art.71a)
-
nakładanie opłat legalizacyjnych w w/w przypadkach
Decyzje – nakaz rozbiórki (art.48 i 49b)
-
nakaz rozbiórki , zaniechania robót i przywrócenie obiektu do stanu poprzedniego (art.51ust.1.pkt1, art.51ust.3 pkt2, art.51ust.5 )
-
nakaz wykonania określonych czynności (art.51ust.1pkt.2)
-
pozwolenie na wznowienie robót (art.51ust.4)
-
nakaz wykonania kontroli lub opracowania ekspertyzy (art.62ust.3)
-
nakaz usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości (art. 66ust.1)
-
nakaz rozbiórki i uporządkowania terenu (art.67 ust. 1)
-
nakaz opróżnienia lub wyłączenia z użytkowania budynku mieszkalnego (art. 68 pkt.1)
-
nakaz przywrócenia poprzedniego sposobu użytkowania (w przypadku samowolnej zmiany sposobu użytkowania - art.71a)
-
zakres i termin wykonania niezbędnych robót (art. 78 ust. 1)
SPOSÓB ZAŁATWIANIA SPRAW
W trybie art.35 i następnie zgodnie z art. 61, art. 123 oraz art. 104 lub 105 kpa
INFORMACJA O PROWADZONYCH REJESTRACH, EWIDENCJACH I ARCHIWACH:
-
Rejestr spraw wpływających
-
Rejestr wydanych decyzji nakazowych
-
Rejestr wydanych postanowień
-
Rejestr wniosków o udostępnianie danych osobowych
-
Rejestr dzienników budów na wznowienie robót
-
Rejestr wszczętych postępowań egzekucyjnych
-
Rejestr decyzji pozwoleń na użytkowanie i zgłoszeń zakończenia budowy
-
Rejestr zgłoszeń rozpoczęcia budowy
-
Ewidencja obiektów budowlanych oddawanych do użytkowania
ZASADY UDOSTĘPNIANIA DANYCH ZAWARTYCH W REJESTRACH, EWIDENCJACH I ARCHIWACH:
-
przeglądanie akt, sporządzanie odpisów i notatek w obecności pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie sprawy w trakcie postępowania administracyjnego. Uprawnionym do uzyskania informacji jest osoba będąca stroną w sprawie lub osoba upoważniona przez stronę oraz osoby wykonujące prawo do informacji publicznej nie mającego interesu prawnego lub faktycznego w sprawie (udostępnia się treść i postać dokumentów urzędowych – treść decyzji i postanowień, przebieg i efekt kontroli, wystąpienia, stanowiska, wnioski i opinie podmiotu dokonującego kontroli).
-
udzielenie informacji ustnej w zakresie prawa budowlanego. Uprawnionym do uzyskania informacji jest każda osoba fizyczna i prawna.
-
ewidencja obiektów wielkogabarytowych.
-
ewidencja zgłoszeń w trybie art. 70 ust. 2
Pobierz dane XML Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Środzie Śląskiej Drukuj informację Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Środzie Śląskiej
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Mieczysław Knapek |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2011-07-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Mieczysław Knapek |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-07-18 11:43:30 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Katarzyna Łaziuk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-07-18 11:43:41 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-11-29 09:36:30 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 25206 raz(y) |