ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe Środa Śląska
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-03-24 11:34:14 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Zadania Geodety Powiatowego:

1)    nadzór nad Wydziałem Geodezji, Kartografii i Katastru,

2)    prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,

3)    koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, (przewodniczący ZUDP)

4)    zakładanie osnów szczegółowych,

5)    przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,

6)    ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,

7)    tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2, 3, 7 i 10 oraz ust. 1b, a także standardowych opracowań kartograficznych w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 1 i 2 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,

8)    przygotowywanie decyzji o aktualizacji gleboznawczej klasyfikacji gruntów.

9)    prowadzenie postępowań administracyjnych do wydawania decyzji administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków,

 Zadania Wydziału:

1)            ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:

a)    obsługa klienta – sprzedaż map (ewidencyjnych, zasadniczych) do celów opiniodawczych, udostępnianie skróconych wypisów z rejestru gruntów i budynków, udzielanie informacji o numerach ewidencyjnych działek,

b)    obsługa geodety- przygotowywanie materiałów wyjściowych do zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych, wykonywanie reprodukcji do zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych, 

c)    przyjmowanie i kontrola materiałów do zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

d)    rozkompletowywanie materiałów na zasoby,

e)    wyłączenia materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

f)     rozliczenia prac( naliczenia zgodne z rozporządzaniem w sprawie opłat i cennikiem wprowadzonym zarządzeniem Starosty),

     2)  ewidencja gruntów i budynków:

a)           prowadzenie rejestru gruntów , budynków i lokali,

b)           prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości,

c)            prowadzenie punktu informacyjnego do zakładania i ujawniania praw jednostek samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych  w księgach wieczystych,

d)           udostępnianie danych rzeczoznawcom majątkowym (akty notarialne, wyciągi z operatów szacunkowych),

e)           nanoszenie zmian do rejestru ewidencji gruntów i budynków na podstawie aktów notarialnych, zawiadomień z ksiąg wieczystych, postanowień sądu, decyzji administracyjnych oraz aktów normatywnych,

f)             nanoszenie zmian danych ewidencyjnych dotyczących opracowań geodezyjnych i kartograficznych z wykazów zmian i zgłoszeń stron,

g)            rejestrowanie dowodów zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków

h)           udzielanie informacji i odpowiedzi na wpływające pisma-zapytania dotyczące przedmiotu i podmiotu władania nieruchomościami

i)             wyjaśnianie rozbieżności pomiędzy egib a działem I i II księgi wieczystej i innych rozbieżności w rejestrze egib,

j)             wykonywanie wypisów z rejestru gruntów i budynków,

k)            wykonywanie wypisów i wyrysów z rejestru gruntów i budynków,

l)             wykonywanie zestawień i wykazów dotyczących ewidencji gruntów i budynków,

m)          rozliczanie zamówień(zgodnie z rozporządzeniem w sprawie opłat),

      3)  mapa numeryczna:

a)    wprowadzanie zmian i aktualizacja treści mapy numerycznej,

b)    prowadzenie państwowego rejestru granic(prg),

c)    informatyzacja powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

d)    rejestrowanie zgłoszeń internetowych,

e)    wydawanie baz w SWDE(System Wymiany Danych Ewidencyjnych),

f)     rezerwowanie numerów punktów granicznych i działek po podziale nieruchomości,

g)    integracja baz danych ewidencji gruntów i budynków(część opisowa z częścią graficzną),

h)   prowadzenie GEOPORTALU- współpraca z jednostkami zewnętrznymi,

i)     usuwanie drobnych awarii sprzętu komputerowego i programowego,

j)     współpraca z autorami oprogramowań w zakresie ich aktualizacji,

      4) zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej(ZUDP):

a)    przygotowanie projektów dla wnoszenia na mapy do celów projektowych dla geodetów,

b)    przygotowanie dokumentacji projektowej na posiedzenie ZUDP (posiedzenie 2 razy w miesiącu) i sprawdzenie jej pod względem wymogów formalnych,

c)    koordynacja dokumentacji projektowych z branżystami.

      5) biuro podawcze:

a)           przyjmowanie zamówień na dokumenty z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

b)           rejestrowanie zamówień w systemie V-dok(elektroniczny obieg dokumentów),

c)            wydawanie zamówionych materiałów, wypisywanie rachunków do zamówień,

d)           obsługa korespondencji: Ośrodka dokumentacji, Egib, ZUDP, GP,

 

« powrót do poprzedniej strony