Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
Zadania Geodety Powiatowego:
1) nadzór nad Wydziałem Geodezji, Kartografii i Katastru,
2) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
3) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, (przewodniczący ZUDP)
4) zakładanie osnów szczegółowych,
5) przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
6) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
7) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2, 3, 7 i 10 oraz ust. 1b, a także standardowych opracowań kartograficznych w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 1 i 2 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
8) przygotowywanie decyzji o aktualizacji gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
9) prowadzenie postępowań administracyjnych do wydawania decyzji administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków,
Zadania Wydziału:
1) ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
a) obsługa klienta – sprzedaż map (ewidencyjnych, zasadniczych) do celów opiniodawczych, udostępnianie skróconych wypisów z rejestru gruntów i budynków, udzielanie informacji o numerach ewidencyjnych działek,
b) obsługa geodety- przygotowywanie materiałów wyjściowych do zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych, wykonywanie reprodukcji do zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych,
c) przyjmowanie i kontrola materiałów do zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
d) rozkompletowywanie materiałów na zasoby,
e) wyłączenia materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
f) rozliczenia prac( naliczenia zgodne z rozporządzaniem w sprawie opłat i cennikiem wprowadzonym zarządzeniem Starosty),
2) ewidencja gruntów i budynków:
a) prowadzenie rejestru gruntów , budynków i lokali,
b) prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości,
c) prowadzenie punktu informacyjnego do zakładania i ujawniania praw jednostek samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych w księgach wieczystych,
d) udostępnianie danych rzeczoznawcom majątkowym (akty notarialne, wyciągi z operatów szacunkowych),
e) nanoszenie zmian do rejestru ewidencji gruntów i budynków na podstawie aktów notarialnych, zawiadomień z ksiąg wieczystych, postanowień sądu, decyzji administracyjnych oraz aktów normatywnych,
f) nanoszenie zmian danych ewidencyjnych dotyczących opracowań geodezyjnych i kartograficznych z wykazów zmian i zgłoszeń stron,
g) rejestrowanie dowodów zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków
h) udzielanie informacji i odpowiedzi na wpływające pisma-zapytania dotyczące przedmiotu i podmiotu władania nieruchomościami
i) wyjaśnianie rozbieżności pomiędzy egib a działem I i II księgi wieczystej i innych rozbieżności w rejestrze egib,
j) wykonywanie wypisów z rejestru gruntów i budynków,
k) wykonywanie wypisów i wyrysów z rejestru gruntów i budynków,
l) wykonywanie zestawień i wykazów dotyczących ewidencji gruntów i budynków,
m) rozliczanie zamówień(zgodnie z rozporządzeniem w sprawie opłat),
3) mapa numeryczna:
a) wprowadzanie zmian i aktualizacja treści mapy numerycznej,
b) prowadzenie państwowego rejestru granic(prg),
c) informatyzacja powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
d) rejestrowanie zgłoszeń internetowych,
e) wydawanie baz w SWDE(System Wymiany Danych Ewidencyjnych),
f) rezerwowanie numerów punktów granicznych i działek po podziale nieruchomości,
g) integracja baz danych ewidencji gruntów i budynków(część opisowa z częścią graficzną),
h) prowadzenie GEOPORTALU- współpraca z jednostkami zewnętrznymi,
i) usuwanie drobnych awarii sprzętu komputerowego i programowego,
j) współpraca z autorami oprogramowań w zakresie ich aktualizacji,
4) zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej(ZUDP):
a) przygotowanie projektów dla wnoszenia na mapy do celów projektowych dla geodetów,
b) przygotowanie dokumentacji projektowej na posiedzenie ZUDP (posiedzenie 2 razy w miesiącu) i sprawdzenie jej pod względem wymogów formalnych,
c) koordynacja dokumentacji projektowych z branżystami.
5) biuro podawcze:
a) przyjmowanie zamówień na dokumenty z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
b) rejestrowanie zamówień w systemie V-dok(elektroniczny obieg dokumentów),
c) wydawanie zamówionych materiałów, wypisywanie rachunków do zamówień,
d) obsługa korespondencji: Ośrodka dokumentacji, Egib, ZUDP, GP,