Ekran szczegółów informacji
Szczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
Zadania wydziału:
1) wykonywanie zadań administracyjno–organizacyjnych związanych z prowadzeniem przez Powiat publicznych szkół podstawowych specjalnych, gimnazjów specjalnych, szkół ponadgimnazjalnych, placówek oświatowo – wychowawczych, w tym: poradni psychologiczno–pedagogicznej, specjalnego ośrodka wychowawczego i internatu, powiatowego ośrodka edukacji,
2) przygotowywanie dokumentacji związanej z zakładaniem szkół publicznych i placówek oświatowych wymienionych w pkt.1.
3) sprawowanie nadzoru nad działalnością szkół i placówek oświatowych w zakresie spraw finansowych i administracyjnych. Nadzorowi podlega w szczególności:
a) prawidłowość dysponowania przyznanymi w szkole lub placówce środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę lub placówkę środkami pochodzącymi z innych źródeł, a także gospodarowania mieniem,
b) przestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy uczniów i pracowników
c) przestrzeganie przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i placówki
4) sprawowanie nadzoru nad szkołami i placówkami oświatowymi w zakresie realizacji powiatowej polityki oświatowej,
5) finansowanie podstawowych zadań oświatowych przez szkoły i placówki oświatowe, związanych z prowadzeniem nieodpłatnej działalności statutowej,
6) udział w prowadzeniu zadań inwestycyjnych związanych z rozwojem bazy szkół i placówek oświatowych, zapewniających pełną realizację programów nauczania, wychowania i opieki,
7) zarządzanie projektami edukacyjnymi,
8) dotowanie szkół i placówek oświatowych w kierunku rozwijania różnych form zajęć pozalekcyjnych, edukacyjnych zagospodarowujących czas wolny ucznia oraz działań związanych z innowacją pedagogiczną i eksperymentem pedagogicznym,
9) dotowanie i rozliczanie z dotacji szkół i placówek niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych,
10) prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów szkół i placówek oświatowych w tym:
a) przygotowywanie i organizowanie prac komisji konkursowych powoływanych w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora szkoły/placówki,
b) przygotowywanie wniosków o powołanie lub odwołanie ze stanowiska dyrektora,
c) przygotowywanie wniosków dotyczących dodatku funkcyjnego i motywacyjnego,
d) przygotowywanie projektów oceny pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Średzkiego.
11) współdziałanie z organem sprawującym nadzór pedagogiczny w sprawach:
a) uchylania lub wstrzymania uchwał Rady Pedagogicznej,
b) zmiany sieci szkół,
c) powoływania i odwoływania dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
d) oceny pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
12) współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy i Powiatową Radą Zatrudnienia przy określaniu zadań rzeczowych dla szkół zawodowych,
13) zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych oraz aneksów do nich,
14) opracowywanie sprawozdań statystycznych i finansowych związanych z działalnością szkół i placówek oświatowych, w tym informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny,
15) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych, w tym:
a) wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji,
b) wydawanie decyzji o odmowie wpisu do ewidencji,
c) wydawanie decyzji o nadaniu uprawnień szkół publicznych szkołom niepublicznym,
d) wydawanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji,
16) załatwianie skarg i interwencji związanych z pracą szkół i placówek oświatowych,
17) współpraca z Komisjami Rady Powiatu,
18) przyjmowanie dokumentacji zlikwidowanych szkół i placówek publicznych, z wyjątkiem dokumentacji przebiegu nauczania,
19) kierowanie do szkół i placówek szkolnictwa specjalnego oraz przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do skierowania do młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii,
20) przygotowywanie i nadzorowanie pracy komisji egzaminacyjnych powoływanych dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego, w tym prowadzenie rejestru wniosków i aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego,
21) realizacja zadań związanych z obsługą programów stypendialnych realizowanych przez Powiat oraz projektów realizowanych w ramach dofinansowania z Unii Europejskiej,
22) wykonywanie zdań związanych z realizacją zadań Biblioteki Powiatowej,
23) opiniowanie budżetu w części dotyczącej wydatków na kulturę,
24) nadzorowanie działalności instytucji upowszechniania kultury,
25) przeprowadzanie bieżących kontroli instytucji kultury,
26) opracowanie projektów aktów prawa miejscowego wydanych w sprawach i oświaty i kultury,
27) współpraca ze wszystkimi typami szkół z terenu powiatu,
28) realizacja zadań wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, a w szczególności sprowadzania zwłok i szczątków z obcego państwa,
29) realizacja zadań wynikających z ustawy o środkach farmaceutycznych, materiałach medycznych, aptekach, hurtowniach i Inspekcji Farmaceutycznej, a w szczególności działania związane z ustaleniem rozkładu godzin aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu, przygotowanie decyzji o skróceniu czasu pracy lub zamknięciu apteki,
30) realizacja zadań dotyczących polityki zdrowotnej w zakresie aktualizacji i kontroli realizacji planu zabezpieczenia ambulatoryjnej opieki zdrowotnej, analizy stanu zdrowia ludności powiatu,
31) realizacja zadań z zakresu promocji zdrowia,
32) współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami prowadzącymi statutową działalność na rzecz zdrowia,
33) nadzór i koordynacja w zakresie działalności nad powiatowymi jednostkami pomocy społecznej,
34) sporządzanie i aktualizacja powiatowego programu opieki nad zabytkami,
35) prowadzenie spraw związanych ze społecznymi opiekunami zabytków,
36) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie dotyczącym kultury, ochrony i promocji zdrowia