ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe Środa Śląska
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-03-24 11:10:20 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Zadania wydziału:

1)    wykonywanie zadań administracyjno–organizacyjnych związanych z prowadzeniem przez Powiat publicznych szkół podstawowych specjalnych, gimnazjów specjalnych, szkół ponadgimnazjalnych, placówek oświatowo – wychowawczych, w tym: poradni psychologiczno–pedagogicznej, specjalnego ośrodka wychowawczego i internatu, powiatowego ośrodka edukacji,

2)    przygotowywanie dokumentacji związanej z zakładaniem szkół publicznych i placówek oświatowych wymienionych w pkt.1.

3)    sprawowanie nadzoru nad działalnością szkół i placówek oświatowych w zakresie spraw finansowych i administracyjnych. Nadzorowi podlega w szczególności:

a)    prawidłowość dysponowania przyznanymi w szkole lub placówce środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę lub placówkę środkami pochodzącymi z innych źródeł, a także gospodarowania mieniem,

b)    przestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy uczniów i pracowników

c)    przestrzeganie przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i placówki

4)    sprawowanie nadzoru nad szkołami i placówkami oświatowymi w zakresie realizacji powiatowej polityki oświatowej,

5)    finansowanie podstawowych zadań oświatowych przez szkoły i placówki oświatowe, związanych z prowadzeniem nieodpłatnej działalności statutowej,

6)    udział w prowadzeniu  zadań inwestycyjnych związanych z rozwojem bazy szkół i placówek oświatowych, zapewniających pełną realizację programów nauczania, wychowania i opieki,

7)    zarządzanie projektami edukacyjnymi,

8)    dotowanie szkół i placówek oświatowych w kierunku rozwijania różnych form zajęć pozalekcyjnych, edukacyjnych zagospodarowujących czas wolny ucznia oraz działań związanych z innowacją pedagogiczną i eksperymentem pedagogicznym,

9)    dotowanie i rozliczanie z dotacji szkół i placówek niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych,

10)  prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów szkół i placówek oświatowych w tym:

a)    przygotowywanie i organizowanie prac komisji konkursowych powoływanych w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora szkoły/placówki,

b)    przygotowywanie wniosków o powołanie lub odwołanie ze stanowiska dyrektora,

c)    przygotowywanie wniosków dotyczących dodatku funkcyjnego i motywacyjnego,

d)    przygotowywanie projektów oceny  pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Średzkiego.

11)  współdziałanie z organem sprawującym nadzór pedagogiczny w sprawach:

a)    uchylania lub wstrzymania uchwał Rady Pedagogicznej,

b)    zmiany sieci szkół,

c)    powoływania i odwoływania dyrektorów szkół i placówek oświatowych,

d)    oceny pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych,

12)  współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy i Powiatową Radą Zatrudnienia przy określaniu zadań rzeczowych dla szkół zawodowych,

13)  zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych oraz aneksów do nich,

14)  opracowywanie sprawozdań statystycznych i finansowych związanych z działalnością szkół i placówek oświatowych, w tym informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny,

15)  prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych, w tym:

a)    wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji,

b)    wydawanie decyzji o odmowie wpisu do ewidencji,

c)    wydawanie decyzji o nadaniu uprawnień szkół publicznych szkołom niepublicznym,

d)    wydawanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji,

16)  załatwianie skarg i interwencji związanych z pracą szkół i placówek oświatowych,

17)  współpraca z Komisjami Rady Powiatu,

18)  przyjmowanie dokumentacji zlikwidowanych szkół i placówek publicznych, z wyjątkiem dokumentacji przebiegu nauczania,

19)  kierowanie do szkół i placówek szkolnictwa specjalnego oraz przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do skierowania do młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii,

20)  przygotowywanie i nadzorowanie pracy komisji egzaminacyjnych powoływanych dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego, w tym prowadzenie rejestru wniosków i aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego,

21)  realizacja zadań związanych z obsługą programów stypendialnych realizowanych przez Powiat oraz projektów realizowanych w ramach dofinansowania z Unii Europejskiej,

22)  wykonywanie zdań związanych z realizacją zadań Biblioteki Powiatowej,

23)  opiniowanie budżetu w części dotyczącej wydatków na kulturę,

24)  nadzorowanie działalności instytucji upowszechniania kultury,

25)  przeprowadzanie bieżących kontroli instytucji kultury,

26)  opracowanie projektów aktów prawa miejscowego wydanych w sprawach i oświaty i kultury,

27)  współpraca ze wszystkimi typami szkół z terenu powiatu,

28) realizacja zadań wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, a w szczególności sprowadzania zwłok i szczątków z obcego państwa,

29) realizacja zadań wynikających z ustawy o środkach farmaceutycznych, materiałach medycznych, aptekach, hurtowniach i Inspekcji Farmaceutycznej, a w szczególności działania związane z ustaleniem rozkładu godzin aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu, przygotowanie decyzji o skróceniu czasu pracy lub zamknięciu apteki,

30) realizacja zadań dotyczących polityki zdrowotnej w zakresie aktualizacji i kontroli realizacji planu zabezpieczenia ambulatoryjnej opieki zdrowotnej, analizy stanu zdrowia ludności powiatu,

31)  realizacja zadań z zakresu promocji zdrowia,

32)  współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami prowadzącymi statutową działalność na rzecz zdrowia,

33) nadzór i koordynacja w zakresie działalności nad powiatowymi jednostkami pomocy społecznej,

34) sporządzanie i aktualizacja powiatowego programu opieki nad zabytkami,

35) prowadzenie spraw związanych ze społecznymi opiekunami zabytków,

36) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie dotyczącym kultury, ochrony i promocji zdrowia

« powrót do poprzedniej strony