ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe Środa Śląska
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Biuro Rady Powiatu ›
  • Wydział Inwestycji , Zamówień Publicznych i Organizacji Urzędu ›
  • Wydział Finansów i Budżetu ›
  • Wydział Urbanistyki , Architektury i Budownictwa ›
  • Wydział Mienia i Infrastruktury Drogowej ›
  • Wydział Środowiska i Rolnictwa ›
  • Wydział Edukacji , Kultury i Spraw Społecznych ›

    Dyrektor/Kierownik: Zuzanna Jaskuła

    Zakres spraw i zadań do realizacji: 1. Wykonywanie zadań administracyjno – organizacyjnych związanych z prowadzeniem przez Powiat publicznych szkół podstawowych specjalnych, gimnazjów specjalnych, szkół ponadgimnazjalnych, placówek oświatowo-wychowawczych, w tym: poradni psychologiczno-pedagogicznej, specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego i internatu, powiatowego ośrodka edukacji. 2. Przygotowywanie dokumentacji związanej z zakładaniem szkół publicznych i placówek oświatowych wymienionych w pkt. 1. 3. Sprawowanie nadzoru nad działalnością szkół i placówek oświatowych w zakresie spraw finansowych i administracyjnych. Nadzorowi podlega w szczególności: a) prawidłowość dysponowania przyznanymi szkole lub placówce środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę lub placówkę środkami pochodzącymi z innych źródeł, a także gospodarowania mieniem, b) przestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy uczniów i pracowników, c) przestrzeganie przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i placówki. 4. Sprawowanie nadzoru nad szkołami i placówkami oświatowymi w zakresie realizacji powiatowej polityki oświatowej. 5. Finansowanie podstawowych zadań oświatowych przez szkoły i placówki oświatowe, związanych z prowadzeniem nieodpłatnej działalności statutowej. 6. Udział w prowadzeniu zadań inwestycyjnych związanych z rozwojem bazy szkół i placówek oświatowych, zapewniających pełną realizację programów nauczania, wychowania i opieki. 7. Zarządzanie projektami edukacyjnymi. 8. Dotowanie szkół i placówek oświatowych w kierunku rozwijania różnych form zajęć pozalekcyjnych, edukacyjnych zagospodarowujących czas wolny ucznia oraz działań związanych z innowacją pedagogiczną i eksperymentem pedagogicznym. 9. Dotowanie i rozliczanie z dotacji szkół i placówek niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych. 10. Prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów szkół i placówek oświatowych, w tym: a) przygotowywanie i organizowanie prac komisji konkursowych, powoływanych w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora szkoły/placówki, b) przygotowywanie wniosków o powołanie lub odwołanie ze stanowiska dyrektora, c) przygotowywanie wniosków dotyczących dodatku funkcyjnego i motywacyjnego, d) przygotowywanie projektów oceny pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Średzki. 11. Współdziałanie z organem sprawującym nadzór pedagogiczny w sprawach: a) uchylania lub wstrzymania uchwał Rady Pedagogicznej, b) zmiany sieci szkół, c) powoływania i odwoływania dyrektorów szkół i placówek oświatowych, d) oceny pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych. 12. Współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy i Powiatową Radą Zatrudnienia przy określaniu zadań rzeczowych dla szkół zawodowych. 13. Zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych oraz aneksów do nich. 14. Opracowywanie sprawozdań statystycznych i finansowych związanych z działalnością szkół i placówek oświatowych, w tym informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny. 15. Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych, w tym: a) wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji, b) wydawanie decyzji o odmowie wpisu do ewidencji, c) wydawanie decyzji o nadaniu uprawnień szkół publicznych szkołom niepublicznym, d) wydawanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji. 16. Załatwianie skarg i interwencji związanych z pracą szkół i placówek oświatowych. 17. Współpraca z Komisjami Rady Powiatu. 18. Przejmowanie dokumentacji zlikwidowanych szkół i placówek publicznych, z wyjątkiem dokumentacji przebiegu nauczania. 19. Kierowanie do szkół i placówek szkolnictwa specjalnego oraz przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do skierowania do młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii. 20. Przygotowywanie i nadzorowanie prac komisji egzaminacyjnych powoływanych dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego, w tym prowadzenie rejestru wniosków i aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. 21. Realizacja zadań związanych z obsługą programów stypendialnych realizowanych przez Powiat oraz projektów realizowanych w ramach dofinansowania z Unii Europejskiej. 22. Wykonywanie zadań związanych z realizacją zadań Biblioteki Powiatowej. 23. Opiniowanie budżetu w części dotyczącej wydatków na kulturę. 24. Nadzorowanie działalności instytucji upowszechniania kultury. 25. Przeprowadzanie bieżących kontroli instytucji kultury. 26. Opracowanie projektów aktów prawa miejscowego wydanych w sprawach oświaty i kultury. 27. Współpraca ze wszystkimi typami szkół z terenu powiatu. 28. Realizacja zadań wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, a w szczególności sprowadzania zwłok i szczątków z obcego państwa. 29. Realizacja zadań wynikających z ustawy o środkach farmaceutycznych, materiałach medycznych, aptekach, hurtowniach i Inspekcji Farmaceutycznej, a w szczególności działania związane z ustaleniem rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu, przygotowywanie decyzji o skróceniu czasu pracy lub zamknięciu apteki. 30. Realizacja zadań dotyczących polityki zdrowotnej w zakresie aktualizacji i kontroli realizacji planu zabezpieczenia ambulatoryjnej opieki zdrowotnej, analizy stanu zdrowia ludności powiatu. 31. Realizacja zadań z zakresu promocji zdrowia. 32. Współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami prowadzącymi statutową działalność na rzecz zdrowia. 33. Nadzór i koordynacja w zakresie działalności nad powiatowymi jednostkami pomocy społecznej.

    Telefon kontaktowy: 71/396-89-14

    Godziny urzędowania: Poniedziałek , Wtorek , Czwartek: 7:30 - 15:30 Środa: 7:30 - 17:00 Piątek: 7:30 - 14:00

    Wyślij e-mail: Wyślij e-mail