ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe Środa Śląska
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 4/2022Drukuj informację Ogłoszenie numer: 4/2022

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: inspektor ds. gospodarki nieruchomościami

Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej

Wymiar etatu: 1 etat

Ilość etatów: jeden

Wydział: WYDZIAŁ MIENIA I INFRASTRUKTURY DROGOWEJ

Data udostępnienia: 2022-07-18

Ogłoszono dnia: 2022-07-18

Termin składania dokumentów: 2022-07-29 10:00:00

Nr ogłoszenia: 4/2022

Zlecający: Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
Na dane stanowisko może ubiegać się osoba, która:
1)   jest obywatelem polskim,
2) jest obywatelem Unii Europejskiej lub obywatelem innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach,
3) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane  z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) posiada wykształcenie wyższe,
6) posiada co najmniej 3-letni staż pracy,
7) cieszy się nieposzlakowaną opinią.
b. Wymagania dodatkowe:
a) predyspozycje osobowościowe: kreatywność, odpowiedzialność, obowiązkowość, wysoka kultura osobista, umiejętność pracy w zespole, sumienność w wykonywaniu obowiązków służbowych,
b) znajomość przepisów z zakresu gospodarowania mieniem, prawa cywilnego oraz kodeksu postępowania administracyjnego,
c) umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1. Realizacja związanych z przydzielonym zakresem czynności postanowień niżej wymienionych aktów prawnych i wydanych przez stosowne organy wytycznych do realizacji procedur wynikających z tych aktów:
  1. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r., poz. 1899 ze zm),
  2. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2021 r.  poz.2213, ze zm.),
  3. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025 ze zm.),
  4. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U.  z 2021 r., poz. 735, ze zm.),
  5. ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece  (Dz. U. z 2019 r., poz. 2204 ze zm.)
  6. ustawy z dnia 24 czerwca 1994  r. o własności lokali  (Dz. U. z 2021 r., poz. 1048 ze zm.),
  7. ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych  (Dz. U. z 2021 r.,  poz. 1376  ze zm.),
  8. ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.  r. o samorządzie powiatowym  (Dz. U. z 2022 r.,poz. 528, ze zm.),
  9. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 305, ze zm.),
  10. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r.,  poz. 1781, ze zm.),
  11. ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 988, ze zm.)
  12. innych, nie wymienionych wyżej ustaw, a także stosownych rozporządzeń wykonawczych do ustaw, które będą niezbędne do prawidłowej realizacji procedur związanych z przydzielonym zakresem czynności,
  13. uchwały Rady Powiatu  w Środzie Śląskiej Nr XVI/75/2006 z dnia 28.01.2016 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego ( Dz. Urzęd.  Woj.  Dolnośląskiego  z 02.02.2016 r. poz. 502)
  14. rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 31.07.2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych ( Dz. U. z 2015 r., poz. 1313 )
  15. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn. 03.07.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach ( Dz. U.  z 2003 r., Nr 220, poz. 2181, ze zm. )
  16. uchwały Rady Powiatu  w Środzie Śląskiej  w sprawie określenia  zasad  gospodarowania nieruchomościami   Powiatu  Średzkiego
  17. wymogów formalnych wymaganych przy składaniu przez starostów wniosków o wyrażenie przez wojewodę zgody na dzierżawę i najem nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa, określonych w wystąpieniu Wojewody Dolnośląskiego z dnia 28 września 2004 r.,
  18. innych, nie wymienionych wyżej uchwał podjętych przez stosowne organy i wymogów określonych przez uprawnione do tego organy, a niezbędnych do prawidłowej realizacji procedur związanych z przydzielonym zakresem czynności.
 
2. Gospodarowanie nieruchomościami i ruchomościami  stanowiącymi własność Powiatu Średzkiego w zakresie następujących procedur:
  1. zbywanie nieruchomości z zasobu Powiatu,
  2. zbywanie ruchomości z zasobu Powiatu ( w szczególności samochodów przejętych na mienie Powiatu w wyniku postanowień Sądu Rejonowego w Środzie Śląskiej)
  3. obciążanie nieruchomości z zasobu  Powiatu ograniczonymi prawami rzeczowymi,
  4. nabywanie nieruchomości na rzecz Powiatu, w tym w szczególności komunalizacja mienia Skarbu Państwa na rzecz Powiatu,
  5. przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Powiatu i Rady Powiatu w zakresie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami z zasobu Powiatu - w odniesieniu do zadań określonych w pkt. a)-d),
  6. sporządzanie planu wykorzystania nieruchomości z zasobu Powiatu,
 
3. Gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa, będącymi w administracji Starosty Średzkiego, w zakresie następujących procedur:
  1. zbywanie nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa,
  2. obciążanie nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa ograniczonymi prawami rzeczowymi,
  3. nabywanie nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa,
  4. przygotowywanie projektów zarządzeń Starosty Średzkiego w zakresie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami z zasobu Skarbu Państwa - w odniesieniu do zadań określonych w pkt. a)-c)
  5. e)sporządzanie planu wykorzystania nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa.
 
4. Prowadzenie procedur z zakresu wywłaszczania nieruchomości, wypłaty odszkodowań z tego tytułu, zwrotu nieruchomości wywłaszczonych lub w inny sposób przejętych na własność Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego.
5. Przygotowywanie zezwoleń Starosty Średzkiego na czasowe ograniczanie sposobu korzystania z nieruchomości w przypadku braku zgody jej właściciela lub użytkownika wieczystego na jej zajęcie w związku z prowadzonymi inwestycjami z zakresu infrastruktury technicznej, poszukiwaniem, rozpoznawaniem i eksploatacją kopalin lub koniecznością zapobieżenia znacznej szkodzie,
6. Przygotowywanie decyzji Starosty Średzkiego o przekazaniu gruntów w zarząd organom wojskowym w odniesieniu do nieruchomości Skarbu Państwa na podstawie ustawy o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej,
7. Nadzór  i koordynacja nad  obsługą systemu ewidencji mienia  Skarbu Państwa i Powiatu Średzkiego  zainstalowanego w Wydziale      Mienia i  Infrastruktury  Drogowej
8. Prowadzenie spraw z  zakresu  scalania i wymiany gruntów.
9. Prowadzenie korespondencji służbowej.
10. Sumienne i staranne wykonywanie innych zadań wynikających z funkcjonowania Wydziału Mienia i Infrastruktury Drogowej, a powierzonych przez bezpośredniego przełożonego lub przełożonych wyższego szczebla

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Praca w wymiarze 1 etatu w pomieszczeniu biurowym na 2 piętrze budynku (brak windy) przy oświetleniu sztucznym i naturalnym, ma charakter indywidualny, wymaga jednak umiejętnego współdziałania z innymi. Kontakty pracownika z petentami są na ogół częste. Pracownik wykonuje zadania przydzielone przez przełożonego zgodnie z zakresem obowiązków i obowiązującymi przepisami i zasadami.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

W Starostwie Powiatowym w Środzie Śląskiej w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze tj. w czerwcu 20212. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych nie przekroczył progu 6%.

V. Wymagane dokumenty:

a)    podpisany życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,
b)    podpisany list motywacyjny,
c)    podpisany dokument poświadczający wykształcenie (świadectwo szkolne, dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów - kserokopie),
d)    podpisany kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie (do pobrania na stronie BIP Starostwa Powiatowego w zakładce „Informacje urzędu”:- dodatkowe wzory dokumentów),
e)  podpisane oświadczenie - zgoda na przetwarzanie danych osobowych oraz zawarta w nim klauzula informacyjna (do pobrania na stronie BIP Starostwa Powiatowego w zakładce „Informacje urzędu”:- dodatkowe wzory dokumentów),
f)    inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach niezbędnych do wykonywania zadań na stanowisku  inspektora ds. gospodarki nieruchomościami (np. zaświadczenia o ukończonych szkoleniach itp.- kserokopie),
g)   świadectwa pracy (kserokopie),
h)  oświadczenie o niekaralności oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
i) kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 18 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych tj. z pierwszeństwa w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych pod warunkiem znalezienia się w gronie pięciu najlepszych kandydatów spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
j) w przypadku obywateli Unii Europejskiej lub obywateli innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dokument potwierdzający znajomość języka polskiego,
k) oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się do niewykonywania zajęć pozostających w sprzeczności lub pozostających lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2022-07-29 10:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać zakopertowane osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Środzie Śląskiej przy ul. Wrocławskiej 2 (sekretariat pok.201) lub pocztą na adres Starostwa, z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko inspektora ds. gospodarką nieruchomościami w Wydziale Mienia i Infrastruktury Drogowej Starostwa Powiatowego w Środzie Śląskiej ”
c. Miejsce:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać zakopertowane osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Środzie Śląskiej przy ul. Wrocławskiej 2 (sekretariat pok.201) lub pocztą na adres Starostwa, z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko inspektora ds. gospodarką nieruchomościami w Wydziale Mienia i Infrastruktury Drogowej Starostwa Powiatowego w Środzie Śląskiej ” w terminie do dnia 29.07.2022r. do godz. 10.00.
O terminie  złożenia oferty decyduje data i godzina wpływu oferty do sekretariatu Starostwa.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

VII. Informacje dodatkowe:

 Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej, muszą być opatrzone własnoręcznie podpisaną klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r  poz. 1781 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019r., poz. 1282 z późn. zm.)”.          

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

1.
Administratorem Danych Osobowych jest  Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej .
2.
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest na dres mailowy  iodo@powiat-sredzki.pl lub na adres administratora
3.
Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celach związanych z Pani/Pana zatrudnieniem zgodnie z ustawą Kodeks Pracy oraz ustawą o pracownikach samorządowych
4.
Przechowywanie dokumentów dotyczących Pani/Pana danych osobowych dotyczących zatrudnienia będzie przechowywane zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działań archiwów zakładowych po ustaniu stosunku pracy.
5.
Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim, mogą zostać udostępnione wyłącznie organom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
6.
Podanie wynika z przepisów prawa i jest niezbędne do zatrudnienia
7.
Ma  Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych,
8.
Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
9.
Dane osobowe przez Panią/Pana udostępnione nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-07-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Mariusz Żałobniak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-07-18 13:26:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Renata Moheit vel Makowska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-07-18 13:29:58
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Renata Moheit vel Makowska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-07-18 13:29:57
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
439 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony