ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe Środa Śląska
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-07-18 11:43:41 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

POWIATOWY INSPEKTORAT NADZORU BUDOWLANEGO

                                                                                                                                                                                 W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ

NIP-913-14-50-317, REGON 931954078

55-300 Środa Śląska ul. Wrocławska 2,

tel. 071/317- 56 - 47 (wew. 213 lub 237)

tel. bezpośredni do kancelarii PINB  071/369 - 89 - 27

fax. 071/ 317 - 56 - 49

 


STATUS PRAWNY, FORMA PRAWNA

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Środzie Śląskiej jest jednostką organizacyjną administracji rządowej nie posiadającej osobowości prawnej, wchodzący w skład zespolonej administracji powiatowej, prowadzonej w formie jednostki budżetowej.

Rozporządzenie w sprawie wprowadzenia regulaminu organizacyjnego PINB w Środzie Śląskiej oraz regulamin organizacyjny

ORGANIZACJA JEDNOSTKI

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego [Powiatowy Inspektor] kieruje P.I.N.B.[Inspektoratem]. Powiatowy Inspektor, powoływany jest przez Starostę Powiatu na wniosek Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
 

Powiatowy Inspektor :

Mieczysław Knapek

tel. (071) 317 56 47 (wew. 213)
 

godziny i miejsce urzędowania:

Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej, ul. Wrocławska 2

- kancelaria Inspektoratu - pokój nr 38

-  Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego - pokój nr 26

poniedziałek, wtore, czwartki - od 7:30 do 15:30

środa - 7:30 do 17:00

piątek - 7:30 do 14:00


 

W skład Inspektoratu wchodzą komórki ds.:

- inspekcji (SI) – wykonuje : Powiatowy Inspektor – Mieczysław Knapek

- organizacyjno-administracyjna (S.A.)- wykonuje:

inspektor Urszula Marszałek,

referent ds. administracjnych  - Marta Markowska

referent ds. organizacyjno - administracyjnych - Aneta Jarząbek
 

PRZEDMIOT DZIAŁANIA I KOMPETENCJE

Kontrola przestrzegania i stosowania przepisów prawa budowlanego zgodnie z art. 83. ust.1 , ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane ( tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 156 poz. 1118 ze zmianami) poprzez prowadzenie :

  1. działalnością inspekcyjną, polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,

  2. prowadzenie postępowań administracyjnych,

  3. prowadzenie postępowań egzekucyjnych,

  4. prowadzenie postępowań wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,

  5. współdziałanie z organami administracji architektoniczno-budowlanej i organami kontroli państwowej.

     

Do zakresu działania stanowiska ds. inspekcji należy w szczególności :

  1. prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,

  2. prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,

  3. wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

     

Do zakresu działania stanowiska ds. organizacyjno-administracyjnych należy obsługa organizacyjna i administracyjna Inspektoratu, a w szczególności :

  1. zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,

  2. gospodarka sprzętowa,

  3. obsługa sekretariatu,

  4. prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej,

  5. wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
     

Uprawnienia Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego działającego jako organ pierwszej instancji
 

ORGANY I OSOBY SPRAWUJĄCE FUNKCJE

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego [Powiatowy Inspektor] organ pierwszej instancji.

Powiatowy Inspektor - Mieczysław Knapek

Inspektor  – Urszula Marszałek

referent ds. administracyjnych - Marta Markowska

referent ds. organizacyjno - administracyjnych - Aneta Jarząbek
 

Organem wyższego stopnia w stosunku do powiatowego inspektora nadzoru budowlanego jest Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. 

Oświadczenie Powiatowego Inspektora w sprawie prowadzenia działalności gospodarczej przez małżonków na terenie Powiatu Średzkiego oraz informacja w sprawie zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych powiatu

 


STRUKTURA WŁASNOŚCIOWA PODMIOTU


Organ kontroli państwowej i ochrony prawa, własność Skarbu Państwa.

 

 

SPOSÓB STANOWIENIA AKTÓW PUBLICZNOPRAWNYCH ORAZ TREŚĆ AKTÓW OBOWIĄZUJĄCYCH

 

 

Wydawanie decyzji administracyjnych i postanowień na podstawie Prawa budowlanego w trybie określonym w KPA.

Uprawnienia do nakładania grzywien i mandatów za wykroczenia (art. 92 i 93).

 

Obowiązek zawaidamiania Prokuratury Rejonowej  o możliwości popełnienia przestępstwa (art. 90, 91, 91 a)

Postanowienia – wstrzymanie robót budowlanych (art.48 ust.2, art.49b ust.2, art.50 ust.1),

  • wstrzymanie użytkowania (w przypadku samowolnej zmiany sposobu użytkowania - art.71a)

  • nakładanie opłat legalizacyjnych w w/w przypadkach

Decyzje – nakaz rozbiórki (art.48 i 49b)

  • nakaz rozbiórki , zaniechania robót i przywrócenie obiektu do stanu poprzedniego (art.51ust.1.pkt1, art.51ust.3 pkt2, art.51ust.5 )

  • nakaz wykonania określonych czynności (art.51ust.1pkt.2)

  • pozwolenie na wznowienie robót (art.51ust.4)

  • nakaz wykonania kontroli lub opracowania ekspertyzy (art.62ust.3)

  • nakaz usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości (art. 66ust.1)

  • nakaz rozbiórki i uporządkowania terenu (art.67 ust. 1)

  • nakaz opróżnienia lub wyłączenia z użytkowania budynku mieszkalnego (art. 68 pkt.1)

  • nakaz przywrócenia poprzedniego sposobu użytkowania (w przypadku samowolnej zmiany sposobu użytkowania - art.71a)

  • zakres i termin wykonania niezbędnych robót (art. 78 ust. 1)

     

SPOSÓB ZAŁATWIANIA SPRAW

W trybie art.35 i następnie zgodnie z art. 61, art. 123 oraz art. 104  lub 105 kpa
 

INFORMACJA O PROWADZONYCH REJESTRACH, EWIDENCJACH I ARCHIWACH:

  • Rejestr spraw wpływających

  • Rejestr wydanych decyzji nakazowych

  • Rejestr wydanych postanowień

  • Rejestr wniosków o udostępnianie danych osobowych

  • Rejestr dzienników budów na wznowienie robót

  • Rejestr wszczętych postępowań egzekucyjnych

  • Rejestr decyzji pozwoleń na użytkowanie i zgłoszeń zakończenia budowy

  • Rejestr zgłoszeń rozpoczęcia budowy

  • Ewidencja obiektów budowlanych oddawanych do użytkowania
     

ZASADY UDOSTĘPNIANIA DANYCH ZAWARTYCH W REJESTRACH, EWIDENCJACH I ARCHIWACH:
 

  • przeglądanie akt, sporządzanie odpisów i notatek w obecności pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie sprawy w trakcie postępowania administracyjnego. Uprawnionym do uzyskania informacji jest osoba będąca stroną w sprawie lub osoba upoważniona przez stronę oraz osoby wykonujące prawo do informacji publicznej nie mającego interesu prawnego lub faktycznego w sprawie (udostępnia się treść i postać dokumentów urzędowych – treść decyzji i postanowień, przebieg i efekt kontroli, wystąpienia, stanowiska, wnioski i opinie podmiotu dokonującego kontroli).

  • udzielenie informacji ustnej w zakresie prawa budowlanego. Uprawnionym do uzyskania informacji jest każda osoba fizyczna i prawna.

  • ewidencja obiektów wielkogabarytowych.

  • ewidencja zgłoszeń w trybie art. 70 ust. 2


 Uprawnienia


 

« powrót do poprzedniej strony